Sidonius
Sidonius 31/01/2013 13:02:45
Záznam oběti mše sv. sloužené v tradičním římském obřadu v Uherském hradišt L.P.2010.
Sidonius 31/01/2013 12:32:28
Ukázka z oběti mše sv. sloužené v tradičním římském obřadu v Řeznovicích na svátek sv. Mláďátek betlémských.
Sidonius 19/01/2012 01:45:22
Oktáv jednoty s Petrovým stolcem - v tomto týdnu:
Původní Oktáv jednoty s Petrovým stolcem měl rok co rok stejné téma: obrácení a návrat nekatolíků do jediné pravé Církve Ježíše Krista. Každý den oktávu byl věnován modlitbě na nějaký určitý úmysl, a tyto úmysly byly až do II. vatikánského koncilu každého roku stejné. Modlitební úmysly původního Oktávu jednoty s Petrovým stolcem jsou následující:
18. ledna, svátek Nastolení sv. Petra v Římě: Aby se všechny „jiné ovce“ vrátily do … [More]
Původní Oktáv jednoty s Petrovým stolcem měl rok co rok stejné téma: obrácení a návrat nekatolíků do jediné pravé Církve Ježíše Krista. Každý den oktávu byl věnován modlitbě na nějaký určitý úmysl, a tyto úmysly byly až do II. vatikánského koncilu každého roku stejné. Modlitební úmysly původního Oktávu jednoty s Petrovým stolcem jsou následující:
18. ledna, svátek Nastolení sv. Petra v Římě: Aby se všechny „jiné ovce“ vrátily do … [More]
07:07
Sidonius 07/10/2011 14:49:07
Kázání P.T.Stritzka FSSPX při oběti mše sv. dne 7.10.L.P.2011 na svátek PM Růžencové.
11:16
Sidonius 28/09/2011 06:35:33
Kázání P.Tomáše Stritzka FSSPX při oběti mše sv. na svátek sv.Václava, dne 28.9.2011 v Brně.
09:01
Sidonius 26/09/2011 13:38:00
Zvukový záznam kázání P.Tomáše Stritzka FSSPX při oběti mše sv. 15.neděli po seslání Ducha sv.
Sidonius 20/09/2011 14:17:34
1. Připravme se k slyšení - oběti mše nejsvětější, - přistupme k ní zkroušení - a v pokoře nejvroucnější; - s knězem se sjednocujme, - mysl svou s ním spojujme!
2. Tu oběť věnujíce - Tobě, Bože, se klaníme, - srdečně děkujíce- za danou milost, prosíme, - bys nám novou udělil - a hříchy nám odpustil.
3. My též Tvé velebnosti - sami sebe obětujem - a s Kristem v společnosti - se celí Tobě věnujem; - Tvé službě, cti a chvále - chceme směřovat stále.
4. Buď Bohu na výsosti - čest, chvála, … [More]
2. Tu oběť věnujíce - Tobě, Bože, se klaníme, - srdečně děkujíce- za danou milost, prosíme, - bys nám novou udělil - a hříchy nám odpustil.
3. My též Tvé velebnosti - sami sebe obětujem - a s Kristem v společnosti - se celí Tobě věnujem; - Tvé službě, cti a chvále - chceme směřovat stále.
4. Buď Bohu na výsosti - čest, chvála, … [More]
06:54
Sidonius 07/09/2011 13:10:48
Zvukový záznam známé mešní písně v původní necenzurované verzi. Omlouvám se z azhoršenou kvalitu.
01:29
Sidonius 10/04/2011 08:52:01
Maria, ó Matičko, Krista Pána rodičko, ustavičná pomoc Tvá útěchu nám podává.
02:28
Sidonius 18/02/2011 02:04:32
To je smutné, že se nenajde nikdo, kdo by mohl postrádat byť jedny starší šaty, které by daroval ... Nevíte, ze které země je ta fotka?
Sidonius 10/02/2011 14:57:39
Ani já vám nerozumím. Paní Eva zde v jednom komentáři přepsala evidentní blud, tedy, že k proměnění ve vých. liturgii dochází až vyřčením epikleze po konsekr. slovech. A proti tomu se ohrazuji a poukazuji na to, že ke konsekraci dochází již samotným vyřčením slov "toto je mé tělo" a to samé stačí k proměnění. Tedy vypustíte-li z liturgie epiklézi, liturgie je platná. už je to jasnější?
Sidonius 10/02/2011 12:57:37
Názor, že k proměnění dochází až epiklezí je tedy názorem nekatolickým, resp. tvrdí to schizmatičtí ortodoxní.
Sidonius 10/02/2011 12:55:40
Díky, takže tím je to jasné. Řeckokatolíci se drží učení Katolické církve.
"toto žehnání se děje jen v liturgii pravoslavných církví, u řeckokatolíků bylo vypuštěno, protože panuje názor, že Kristova slova k dokonalému proměnění stačí a žehnání je tedy vlastně duplicita"
"toto žehnání se děje jen v liturgii pravoslavných církví, u řeckokatolíků bylo vypuštěno, protože panuje názor, že Kristova slova k dokonalému proměnění stačí a žehnání je tedy vlastně duplicita"
Sidonius 10/02/2011 12:36:43
Husar odstoupil?!? HURAAAAAAA, to je na pořádnou oslavu
Sidonius 10/02/2011 12:35:36
Jak je to u pravoslavných, to se spíš otázka na o.L.Halíka.
Bylo ta reakce na Váš příspěvek: "Zároveň na východě při mši ritu sv. Jana Zlatoústého a sv. Bazila Velikého dochází a docházelo k proměňování až po vzývání Ducha svatého. Proč je to tak? Protože Bůh respektuje, co apoštolé biskupové dočasně svázali a rozvázali."
Předpokládám, že to bude citát od o.Eliáše. Pokud ne, hluboce se omlouvám
Bylo ta reakce na Váš příspěvek: "Zároveň na východě při mši ritu sv. Jana Zlatoústého a sv. Bazila Velikého dochází a docházelo k proměňování až po vzývání Ducha svatého. Proč je to tak? Protože Bůh respektuje, co apoštolé biskupové dočasně svázali a rozvázali."
Předpokládám, že to bude citát od o.Eliáše. Pokud ne, hluboce se omlouvám
Sidonius 10/02/2011 11:53:36
Odpověď od řeckých katolíků na mnou vznesený dotaz, jak je to stvrzením o.eliáše ohledně proměňování, je jasná:
Tvrdit, že k proměnění chleba a vína v tělo a krev Páně dochází ve vých. ritu až po epiklezi, je blud jak vyšitý. V závěrečné epiklezi se opravdu prosí o sestoupení Ducha sv. na ale již PROMĚNĚNÉ dary, tedy na tělo Kristovo.
Tvrdit, že k proměnění chleba a vína v tělo a krev Páně dochází ve vých. ritu až po epiklezi, je blud jak vyšitý. V závěrečné epiklezi se opravdu prosí o sestoupení Ducha sv. na ale již PROMĚNĚNÉ dary, tedy na tělo Kristovo.
Sidonius 10/02/2011 05:08:58
Protože nejsem žádná autorita, napsal jsem známému řeckokatolickému knězi prosbu o objasnění konsekr. slov ve vých. liturgii. Až dostanu odpověď, zveřejním ji. Zatím se mějte hezky
Sidonius 10/02/2011 05:01:38
No dobře, že je ritus Jana Zlatoústého je prastarý, ale tím, že část pravoslavných přijala svatou unii, přijala celou katol. nauku a tedy se podřídili autoritě sv.stolce. Biskupové nemají vyšší moc než papež a i řeckokatolíci podléhají všem věroučným koncilům, byť se jich neúčastnili.
Sidonius 10/02/2011 04:14:14
Být za jedno... neberte si to, prosím, osobně, ale je velmi srandovní, jak při zde probíhající ideologické válce jsou hned všichni přiřazeni k jednomu či druhému táboru. Stačí říci něco proti JPII a už je člověk exkomunikován nebo něco vytknout o.Eliášovi a už je zase v jednom pytli se sodomity
nejlepší asi bude mlčet
Sidonius 10/02/2011 04:08:14
No ale to je právě ten kardinální omyl. Dogmata jsou společná pro celou církev a tvrdit, že " na východě svázali eucharistickou proměnu chleba a vína v Krista s recitováním slov Krista při poslední večeři a potom se vzýváním Ducha svatého," je v přímém rozporu s naukou katolické církve. Tridentský koncil jasně vyhlásil, že k proměnění dojde při vyslovení slov "Toto je mé tělo." a "Toto je má krev..." a to platí i pro východní katolíky. Na odlišný … [More]
Sidonius 06/02/2011 16:01:47
Správná reakce na tyto požadavky:
Německo: Kardinál Brandmüller hájí celibát kněží
Kardinál Walter Brandmüller se otevřeným dopisem reagoval na zveřejněnou petici osmi katolických křesťanskodemokratických politiků, kteří napsali německým biskupům, aby změnili praxi celibátu kněží, neboť jejich nedostatek se zvětšuje. Následuje plné znění dopisu kardinála:
„Protože jste se svou anticelibátní iniciativou obrátili na veřejnost, je třeba také veřejné odpovědi. Ta spočívá nejprve v … [More]
Německo: Kardinál Brandmüller hájí celibát kněží
Kardinál Walter Brandmüller se otevřeným dopisem reagoval na zveřejněnou petici osmi katolických křesťanskodemokratických politiků, kteří napsali německým biskupům, aby změnili praxi celibátu kněží, neboť jejich nedostatek se zvětšuje. Následuje plné znění dopisu kardinála:
„Protože jste se svou anticelibátní iniciativou obrátili na veřejnost, je třeba také veřejné odpovědi. Ta spočívá nejprve v … [More]
Sidonius 05/02/2011 17:15:52
Heretik je člověk, který zatvrzele odmítá nějaký článek víry (dogma) vyhlášený papežem s úmyslem zavázat k trvalému věření všechny věřící. který článek víry popírám?Hmm Projeďte si, prosím, seznam vyhlášených dogmat a pak mi to prosím oznamte výsledek.
IIVK byl v historii Církve ojedinělý a jako jediný nebyl dogmatický, čili neomylný. To potvrdili JXXIII. i PVI. Když arc.Lefebvre varoval, že "dnes říkáte, že koncil je pouze pastorální, zítra ho budete považovat za dogma a ty, … [More]
IIVK byl v historii Církve ojedinělý a jako jediný nebyl dogmatický, čili neomylný. To potvrdili JXXIII. i PVI. Když arc.Lefebvre varoval, že "dnes říkáte, že koncil je pouze pastorální, zítra ho budete považovat za dogma a ty, … [More]
Sidonius 05/02/2011 14:09:42
"Kristus o falešných učitelích říká, že je poznáme podle plodů. Plodem Druhého vatikánského koncilu je církevní krize, odpad, všechen ten duchovní marasmus, který je okolo nás. A nikdo, kdo věrně uchovává plnost katolického učení, nestaví na koncilu. Koncil, jak se definoval a jak ho definovali oba papežové koncilu, je ve své podstatě celocírkevní pastorační synoda - zcela nepodařená synoda, která ani nesplnila očekávání mnoha naivních koncilních otců, totiž nové … [More]
Sidonius 05/02/2011 14:04:37
Audiatur et altera pars - Nechť je slyšena i druhá strana: otec T.Stritzko mluví o biskupských svěceních FSSPX: http://cs.gloria.tv/?media=128498
Sidonius 05/02/2011 14:02:49
Hospodin je „Čech“
Rozhovor s P. Stritzkem FSSPX
Redakční článek
31. 1. 2011
Vendée bývá některými lidmi těsně spojováno s Kněžským bratrstvem sv. Pia X (FSSPX). Zde je potřeba hned na úvod předeslat, že Vendée není, nemůže, a ani nechce být žádným oficiálním nebo neoficiálním hlasem FSSPX v České republice. Vendée má být zdrojem informací z pozice tradičního katolicismu, integralismu. Na druhou stranu za tvůrce webu mohu říci, že si kněží FSSPX velmi … [More]
Rozhovor s P. Stritzkem FSSPX
Redakční článek
31. 1. 2011
Vendée bývá některými lidmi těsně spojováno s Kněžským bratrstvem sv. Pia X (FSSPX). Zde je potřeba hned na úvod předeslat, že Vendée není, nemůže, a ani nechce být žádným oficiálním nebo neoficiálním hlasem FSSPX v České republice. Vendée má být zdrojem informací z pozice tradičního katolicismu, integralismu. Na druhou stranu za tvůrce webu mohu říci, že si kněží FSSPX velmi … [More]
Sidonius 05/02/2011 14:01:54
Rozhovor s p.Tomášem Stritzkem FSSPX (převzato z Vendee.cz)
Sidonius 05/02/2011 13:50:16
"Mystická krev (Kristova) musí téci. Pokud nepoteče mystická smírná krev na katolických oltářích, poteče krev Božího hněvu."
Sidonius 05/02/2011 13:42:54
Audiatur et altera pars - Nechť je slyšena i druhá strana: otec T.Stritzko mluví o biskupských svěceních FSSPX: http://cs.gloria.tv/?media=128498
16:22
Sidonius 05/02/2011 13:40:56
kázání P. Tomáše Stritzka při oběti mše svaté v Praze dne 22.6.2008
Sidonius 31/01/2011 12:03:02
Unikátní filmový i zvukový záznam z požehnání sv.Pia X. "Městu i světu".
Sidonius 30/01/2011 10:35:12
Oroduj zza nás, svatá Boží rodičko, abychom hodni učiněni byli zaslíbení Kristových.
16:36
Sidonius 26/01/2011 12:43:38
kázání P. Tomáše Stritzka při oběti mše svaté o dvacáté třetí neděli po Duchu svatém, 8. 11. 2009
13:27
Sidonius 25/01/2011 16:06:35
kázání P. Tomáše Stritzka při oběti mše svaté v Praze dne 25.5.2008
Sidonius 22/01/2011 07:14:43
Já nevím jak je tomu s postem na Slovensku. Ze svého okolí spíš vidím v ČR zhroucení postní praxe. Zcela běžným jevem je, že člověk vidí katolíky v pátek jak se nacpávají uzeným, buřty a kdovíčím. Pokud je napomenete, myslí si, že jste se pomátli, protože přece půst byl zrušen koncilem :D a jejich farář jim o postu v kostele nic neříká.
Ono je to těžké, když i vyučující v semináři vám řeknou, že na půst kašlou a na popeleční středu se nacpou vepřovou pečínkou, až se jim … [More]
Ono je to těžké, když i vyučující v semináři vám řeknou, že na půst kašlou a na popeleční středu se nacpou vepřovou pečínkou, až se jim … [More]
Sidonius 19/01/2011 02:22:39
Ukázka ze "mše" sloužené na závěr eucharistického (!) kongresu v Los Angeles v roce 2010.
Sidonius 18/01/2011 07:28:42
dobře Váš názor, já Vám ho neberu.. sám se jednou přesvědčíte jako to je. Každopádně je alespoň jasné, že nepatříte ke katolické církvi. Krásný den!
Sidonius 18/01/2011 07:24:04
Bůh nepotřebuje náležet k nějaké konfesi. On je pravda sama. A o sobě nám pak zjevuje určité pravdy obsažené v Písmu sv. a v tradici. Bůh, Ježíš Kristus, založil na zemi jedinou Církev a jejím vedením pověřil apoštola Petra a ost. apoštoly. A tato církev, která je pro všechny lidi, se nazývá všeobecná, čili katolická. V současnosti je její pozemskou hlavou nástupce sv. Petra papež Benedikt XVI.
Sidonius 18/01/2011 05:03:49
Prosím ještě ke které konfesi se hlásíte? Já jen zírám s otevřenou papulí... katolík ani pravoslavný nebudete.
Sidonius 18/01/2011 04:34:55
Ano, pouze Bůh rozhoduje o tom, co je hřích. Ten předal Mojžíši na Sinaji Desatero. Prosím, koukněte se do Starého i Nového zákona na to, co se píše o vyvolávání duchů. Mluví se tam o hnusném modlářství, smilstvu s démony a o urážce Hospodina a věčném ohni pro takové modláře. Pokud byste nesouhlasil i nadále s tím, že modlářství a spiritismus je těžký hřích, jste na tom hůř, než protestanté, protože odmítáte písmo sv... 
Sidonius 17/01/2011 10:36:33
Ano, svatá pravda otče. též mě učil na gymnáziu. Ale alespoň byl upřímný. Když začala hodina náboženství, vždy pravil: "prosím přítomné katolíky, aby si zacpali uši." a začal hlásat své bludy.
Sidonius 08/01/2011 10:24:38
Mons. Williamson, Assissi
Někteří lidé se stále obávají, že Společnost sv. Pia X. arcibiskupa Lefebvra je na cestě ke špatné dohodě s Římem Benedikta XVI., ale mimo jiné kvůli Papežovu Assisi-ismu by se mohlo říci, že Benedikt XVI. sám dělá, co může, aby takové události (dobré dohodě, pozn. JS) zabránil.
Před šesti dny obhajoval teorii, že světová "velká náboženství" mohou představovat "důležitý faktor míru a jednoty lidstva". Před pěti dny ve skutečnosti oznámil, že v … [More]
Někteří lidé se stále obávají, že Společnost sv. Pia X. arcibiskupa Lefebvra je na cestě ke špatné dohodě s Římem Benedikta XVI., ale mimo jiné kvůli Papežovu Assisi-ismu by se mohlo říci, že Benedikt XVI. sám dělá, co může, aby takové události (dobré dohodě, pozn. JS) zabránil.
Před šesti dny obhajoval teorii, že světová "velká náboženství" mohou představovat "důležitý faktor míru a jednoty lidstva". Před pěti dny ve skutečnosti oznámil, že v … [More]
Sidonius 08/01/2011 10:23:59
Překlad komentáře světem nanáviděného mons. R. Williamsona k plánovanému setkání v Assissi tohoto roku.
Sidonius 04/01/2011 05:39:56
Lenko, s tzv. posmrtným křtem... no on je veliký rozdíl mezi smrtí jak ji chápe současná medicína a jak ji chápe katol. církev. Podle katolíků smrt nastvává až oddělením duše od těla, ke kterému dochází až po smrti fysické. Proto je dovoleno udělit křest či rozhřešení člověku, který sice fysicky již zemřel, ale jeho duše ještě se neoddělila od těla, což je lhůta asi 2 hodiny po fysické smrti.
P.S.: Díky otci Liborovi za překrásné svědectví.
P.S.: Díky otci Liborovi za překrásné svědectví.
Sidonius 29/12/2010 16:11:44
Priesterweihe im Alten Ritus: Bischof Fermoyle erinnert sich an seine Priesterweihe 1917. Ausschnitt aus dem sehenswerten Film "Der Kardinal"
Sidonius 29/12/2010 05:28:21
Fotografie ze slavné mše sv. v kostele Obětování Panny Marie v Českých Budějovicích 25. 4. 2010 s hudbou, zpívanou LB DNES na mši svaté 27. 6. 2010 tamtéž
14:30
Sidonius 28/12/2010 16:04:25
kázání P. Tomáše Stritzka o zásadách vyznávání neporušené katolické víry v době církevní krize u příležitosti primiční mše svaté P. Aleše Hakla FSSPX (Brno, 3. 7. 2010)
Sidonius 28/12/2010 15:51:41
Pod tvůj plášť se utíkáme
Pod tvůj plášť se utíkáme,
Panenko Maria,
za ochranu tě žádáme,
Matko dobrotivá.
R.Ochraň, zastaň, vysvoboď nás,
Panno milostivá,
nedej, nedej hubiti nás,
Matko milostivá.
Chraň své dítky, o Matičko,
k tobě volající,
obhajuj Boží rodičko,
v tobě doufající.
Zle táhnou na nás pohané,
odvrať protivenství,
k tobě voláme křes'tané,
chraň v nebezpečenství.
Chráníš-li nás Matko milá,
nic se nebojíme,
neb že větší jest tvá síla,
než muslimská víme.
Prosíme tě … [More]
Pod tvůj plášť se utíkáme,
Panenko Maria,
za ochranu tě žádáme,
Matko dobrotivá.
R.Ochraň, zastaň, vysvoboď nás,
Panno milostivá,
nedej, nedej hubiti nás,
Matko milostivá.
Chraň své dítky, o Matičko,
k tobě volající,
obhajuj Boží rodičko,
v tobě doufající.
Zle táhnou na nás pohané,
odvrať protivenství,
k tobě voláme křes'tané,
chraň v nebezpečenství.
Chráníš-li nás Matko milá,
nic se nebojíme,
neb že větší jest tvá síla,
než muslimská víme.
Prosíme tě … [More]
Sidonius 28/12/2010 15:39:36
Fotodokumentace z návštěvy Svatého otce Benedikta XVI. ve Staré Boleslavi doprovázená zpěvem Literátského bratrstva. Jak krásně mohlo toto hudební těleso zahrát Svatému otci když sloužil mši sv. v Boleslavi...
Sidonius 28/12/2010 15:34:55
Text písně Pod tvůj plášť se utíkáme podle Božanova kancionálu.
Sidonius 28/12/2010 15:30:45
Píseň z kancionálu J.Božana, která zazněla na konci tradiční (tridentské) asistované mše svaté v Českých Budějovicích 24. 5. L.P.2010. Sloužil P. Fr.L. Juchelka. Ve funkci jáhna P. Ant.D.Nohejl.
Sidonius 12/12/2010 11:58:46
Zásadní dílo arcibiskupa M. Lefebvra o současné církevní krizi
Sidonius 05/12/2010 07:02:28
Pozapomenutá píseň s novou melodií, věnovaná Nejsv. svátosti oltářní.
Sidonius 08/10/2010 10:27:52
Tady se někdo opakuje jak zaseklý kolovrátek (ostatně jako ve všech svých komentářích
)


