Clicks952
m.rekinek
39

Kard.Tauran o braterskim dialogu z buddystami

Do wspólnego pielgrzymowania ku odkryciu tajemnicy ostatecznej Prawdy porównał kard. Jean-Louis Tauran dialog buddyjsko-katolicki. Okazją była konferencja na ten temat, zorganizowana w Castelgandolfo przez Ruch Focolari przy współpracy episkopatu USA oraz Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego. Tematem spotkania jest „Cierpienie, wyzwolenie i braterstwo”.

Jaka zaznaczył przewodniczący dykasterii odpowiadającej za dialog międzyreligijny, owo wspólne pielgrzymowanie powinno zakładać trzy zasady. Pierwszą z nich jest „mniej bagażu”, tzn. pozbycie się uprzedzeń, zranień i lęków we wzajemnych relacjach. Drugą jest „przekraczanie granic”. Chodzi o wzajemne poznanie ponad podziałami kulturowymi, religijnymi, etnicznymi i językowymi, by się rozumieć i szanować. Jednak owa „podróż przez granice” nie powinna wykorzeniać z własnej tradycji religijnej, ale ma przemieniać ignorancję w rozumienie, obcość w przyjaźń, wrogość w gościnność, a przeciwstawność w zbieżność. Wreszcie trzecią zasadą pielgrzymowania jest „powrót do domu”, będąc przemienieni przez kontemplację. Za symbol owej kontemplacji kard. Tauran uznał celę klasztorną, cenioną zarówno w buddyzmie, jak i w chrześcijaństwie pierwszych wieków.

Watykański purpurat nawiązał też do tematu konferencji, która stanowi echo papieskiego przesłania do buddystów z ubiegłego roku na temat braterstwa i pokoju. Franciszek wskazywał w nim na potrzebę przezwyciężania narastających w świecie podziałów i izolacji w imię budowania społeczeństwa bardziej sprawiedliwego, zjednoczonego i pokojowego. Kard. Tauran wyraził nadzieję, że spotkanie w Castelgandolfo pozwoli katolikom i buddystom wypowiedzieć to, co zadaje cierpienie braterstwu, by poprzez uzdrowienie ran i pojednanie dążyć do obalenia istniejących wśród ludzi murów.

tc/ rv


pl.radiovaticana.va/…/1153565

www.fronda.pl/a/kardynal-katoli…

Komentarze :

enrque111 Cze 23, 2015, 9:38 po południu

Znowu herezja ekumenizmu, rozwija relatywizm i synkretyzm religijny, odwodząc od Chrystusa.

CaminoCanis Cze 23, 2015, 10:14 po południu

Dotychczas za sektę w łonie KrK uważałem drogę neokatechumenalną. A tu proszę - Focolaryni jako następni ustawiają się w kolejce. kto następny ???
tekla
Co za poprawnościowy bełkot. Globalizacja religijna. A nawracanie na wiarę Chrystusową wyrzucamy do lamusa?
Quas Primas and one more user like this.
Quas Primas likes this.
Agata.B likes this.
m.rekinek
Jest to smutne, że tylu ludzi zostało opanowanych przez falę diabelską, która szaleje na ziemi, iż są tak ślepi, że nie potrafią zauważyć błędu (...) obecny czas jest bardzo zły i my jesteśmy słabi. Jedynie siła Boża może wzmocnić nas.
Dalej:
Należy odmawiać różaniec każdego dnia
. Matka Boża to powtarzała we wszystkich objawieniach, abyśmy nie pozwolili się zwodzić fałszywym naukom. Niestety, …More
Jest to smutne, że tylu ludzi zostało opanowanych przez falę diabelską, która szaleje na ziemi, iż są tak ślepi, że nie potrafią zauważyć błędu (...) obecny czas jest bardzo zły i my jesteśmy słabi. Jedynie siła Boża może wzmocnić nas.
Dalej:
Należy odmawiać różaniec każdego dnia
. Matka Boża to powtarzała we wszystkich objawieniach, abyśmy nie pozwolili się zwodzić fałszywym naukom. Niestety, lud wierzący jest w większości nieuświadomiony i w ten sposób wprowadzony w błąd.
s. Łucja
Quas Primas likes this.
aseret2
Herezja Herezja Herezja panoszy sie na Watykanie o o czym tu dyskutować i sie wadzić . Nie dajcie asumpt szatanowi , ktory zaraz się miesza w takie spory i i ma nie lada radochę bo nie podobna w takiej dyspucie NIE urazić PANA BOGA
ZBM
Kantyfas Żegnam się z Wami. Króluj nam Chryste!
ZBM
Kantyfas 14:16
Kto spożywa i bluźni to jest winien krwi Chrystusa.
One more comment from ZBM
ZBM
@joshua23 14:04

Obyś naśladując Franciszka w życzeniach "smacznego obiadku" nie został zjedzony przez kanibali.
22Cecylia
ZBM 14:03

@joshua23 Ci co świadomie odrzucają Chrystusa to niestety, ale są sługami szatana.
******************************************************************************************************************
Ale Pan Bóg może wszystko, jak np. w tym przypadku:
www.prawy.pl/wiara/8795-terrorysta…
joshua23
@ZBM A jakiś związek logiczny tego,coś napisał o kanibalach z moim komentarzem ?
22Cecylia
joshua23 13:56

@22Cecylia Tylko że to drugi człowiek ma wskazać poszukującemu drogę do poznania Boga,a nic tak nie motywuje jak dobre przykłady.
********************************************************************************************************************
To korzystaj patrząc na świętych i rób użytek ze swojego rozumu.
joshua23
@ZBM Akurat papież Franciszek jest jak najlepszym przykładem do naśladowania.Równie dobrze mógłbym napisać,że zbulwersowało mnie solidaryzowanie się z głodującymi,jakie wygłosił z loży bazyliki Benedykt XVI stojąc w pełnym przepychu majestacie swej władzy wsparty o ogromny złoty krzyż tuż po świątecznym obiedzie.
ZBM
@joshua23 Ci co świadomie odrzucają Chrystusa to niestety, ale są sługami szatana. Dla świata bez Chrystusa nie ma pokoju i pokojowych religii. Z tym wątpliwie dobrym przykładem do naśladowania masz rację. Np. życzenia papieża Franciszka "smacznego obiadu" skierowane do wszystkich, z szacunku dla ubogich, nie warte są naśladowania kiedy ma się świadomość, że nie wszystkich stać na obiadek. …More
@joshua23 Ci co świadomie odrzucają Chrystusa to niestety, ale są sługami szatana. Dla świata bez Chrystusa nie ma pokoju i pokojowych religii. Z tym wątpliwie dobrym przykładem do naśladowania masz rację. Np. życzenia papieża Franciszka "smacznego obiadu" skierowane do wszystkich, z szacunku dla ubogich, nie warte są naśladowania kiedy ma się świadomość, że nie wszystkich stać na obiadek. Króluj nam Chryste!
joshua23
@22Cecylia Tylko że to drugi człowiek ma wskazać poszukującemu drogę do poznania Boga,a nic tak nie motywuje jak dobre przykłady.
joshua23
@ZBM To według Twojej teorii wszyscy poza katolikami to sataniści ? No to ja gratuluję Co odwagi w tak śmiałym i jednocześnie absurdalnym stwierdzeniu.
22Cecylia
joshua23 13:50

Dodam jeszcze,że my katolicy niekoniecznie jesteśmy dobrym przykładem do naśladowania. Gdybym szukał dla siebie miejsca w jakimś wyznaniu wątpię,że wybrałbym katolicyzm.
*****************************************************************************************************************************
Bo niepotrzebie popełniasz błąd i patrzysz na zachowanie człowieka, a ty …More
joshua23 13:50

Dodam jeszcze,że my katolicy niekoniecznie jesteśmy dobrym przykładem do naśladowania. Gdybym szukał dla siebie miejsca w jakimś wyznaniu wątpię,że wybrałbym katolicyzm.
*****************************************************************************************************************************
Bo niepotrzebie popełniasz błąd i patrzysz na zachowanie człowieka, a ty masz za wzór brać BOGA-CZŁOWIEKA, Pana naszego JEZUSA CHRYSTUSA.
joshua23
Dodam jeszcze,że my katolicy niekoniecznie jesteśmy dobrym przykładem do naśladowania. Gdybym szukał dla siebie miejsca w jakimś wyznaniu wątpię,że wybrałbym katolicyzm.
22Cecylia
ZBM 13:41

joshua23 13:33
@ZBM A kogo nazywasz sługami szatana ?
-------------------------------------------------------------
Poczułeś się urażony? Słudzy szatana to wszyscy, którzy świadomie nie przyjmują wiary w Jezusa Chrystusa i Jego nauczanie.

*******************************************************************************************************************************
Na …
More
ZBM 13:41

joshua23 13:33
@ZBM A kogo nazywasz sługami szatana ?
-------------------------------------------------------------
Poczułeś się urażony? Słudzy szatana to wszyscy, którzy świadomie nie przyjmują wiary w Jezusa Chrystusa i Jego nauczanie.

*******************************************************************************************************************************
Na temat sądzenia
O.W. Faber POSTĘP DUSZY, warto przypominać do znudzenia:, dzisiaj dla @ZBM
Przede wszystkim musimy pamiętać, że ludzie częstokroć bardzo sie różnią od tego, czym się zewnętrznie wydają, że więc prawdziwa nasza o nich wiedza jest bardzo uboga. Przy tym, choćby nawet chcieli dobrze, częstokroć potępia się ich słabości, nie zważając na ich strony dodatnie, gdyż zło bardziej rzuca się w oczy, aniżeli dobro. Zresztą do czego bylibyśmy zdolni my sami bez pomocy łaski? A przecie nie wysłużyliśmy jej sobie sami. Często nawet byliśmy jej niewierni, choć czuliśmy jej wołanie mocne i nieustanne. Czy ważylibyśmy się twierdzić, że to samo odczuwali ci, których potępiamy? Któż to może wiedzieć? Żadne rozumowania nie naprowadzą nas na rzeczywisty stan rzeczy. A czym by ci ludzie zostali, gdyby im przypadły w udziale nasze łaski? Nie mamy żadnych podstaw do twierdzenia, że okazaliby się im mniej wierni, aniżeli my. Jeśli zaś chodzi o sprawy nadprzyrodzone, w jakże korzystniejszym położeniu się znajdujemy, mając za sobą tyle przeszłych doświadczeń w działaniu Boga na duszę. Czy doświadczenia podobne były ich własnością? Któż może nas o tym zapewnić? Czy zresztą nasz sąd o nich nie jest odosobniony? Sąd Boży nad ludźmi nie odbywa się masowo, każdy z nas stanie osobiście przed "wielką białą stolicą", przed którą wszystkie księgi otwarte; podobnie jak Chrystus umarł za każdego z nas w ten sposób, jak gdyby nikogo innego nie było na świecie, tak też będziemy sądzeni, jak gdyby nie było innych podsądnych. Tymczasem pokusa nierzadko skłania nas do obierania zepsucia świata za miarę naszej doskonałości. Nieprawda, będziemy sądzeni wedle osobistych łask i świateł oraz stosownie do naszych czynów i celów, którym służyliśmy, będziemy skazywani lub uwalniani w dniu, który jedynie dzięki Bożemu miłosierdziu rozjaśni się nad wybranymi.

Podobnie jak nie znamy cudzej przeszłości, tak też i przyszłość innych jest przed nami zakryta; przeto gdy jeszcze do tego dodamy możliwe błędy w ocenie teraźniejszości, wali się w gruzy powaga naszego sądu. Ci, których sądzimy, mogą się nawrócić; kto wie, czy nie zostaną wielkimi świętymi? W zapale pokuty nietrudno im będzie nas prześcignąć i w cień odsunąć naszą doskonałość. Więcej umiłują, gdyż więcej im będzie odpuszczone.
joshua23 likes this.
joshua23
@22Cecylia Dziękuję i odwzajemniam życzenie.
joshua23
@ZBM Nie poczułem się urażony,nie jesteś w stanie mnie urazić. A to,co napisałeś można odwrócić - wyznawca innej religii powie tak o Tobie. Przyjmiesz to ze spokojem ? Wątpię. Poza tym takie stwierdzenia jak Twoje dały początek tezie,że gdyby nie religie świat żyłby w pokoju,a ludzie byliby szczęśliwi.
22Cecylia
joshua23 13:39

@22Cecylia Tu się z Tobą zgadzam.
*****************************************************************************************************
To się cieszę i życzę smacznego obiadku!
ZBM
joshua23 13:33

@ZBM A kogo nazywasz sługami szatana ?
-------------------------------------------------------------
Poczułeś się urażony? Słudzy szatana to wszyscy, którzy świadomie nie przyjmują wiary w Jezusa Chrystusa i Jego nauczanie.
joshua23
@22Cecylia Tu się z Tobą zgadzam.
22Cecylia
joshua23 13:31

@22Cecylia Niestety,ale forma nawracania o jakiej wielu tu pisze nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością i poszanowaniem godności każdego człowieka.
***********************************************************************************************************************
To co złe trzeba piętnować, ale nie można z tego powodu rezygnować, z tego co dobre.
joshua23
@ZBM A kogo nazywasz sługami szatana ?
joshua23
@22Cecylia Nie,ja nie piszę o wynaturzeniach tylko one są wpisane w sposób nawracania,do jakiego nawołują fanatycy religijni.
ZBM
Pokój ze sługami szatana to nie jest pokój z jakim przyszedł do nas Pan Jezus.
joshua23
@22Cecylia Niestety,ale forma nawracania o jakiej wielu tu pisze nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością i poszanowaniem godności każdego człowieka.
22Cecylia
joshua23 13:29

Czy pokój o którym mowi Ewangelia to przemoc na tle religijnym,nienawiść i prześladowania z różnych powodów,brak szacunku dla człowieka o innych niż ja poglądach ? O taki pokój chodziło Jezusowi ?
*******************************************************************************************************
Ty piszesz o wynaturzeniach!
joshua23
Czy pokój o którym mowi Ewangelia to przemoc na tle religijnym,nienawiść i prześladowania z różnych powodów,brak szacunku dla człowieka o innych niż ja poglądach ? O taki pokój chodziło Jezusowi ?
22Cecylia
joshua23 13:03

@22Cecylia "Błogosławieni, którzy łakną i pragną sprawiedliwości, albowiem oni będą nasyceni.... Błogosławieni, którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi." Troska o życie wieczne nie może stać w sprzeczności z pokojem,pełnym szacunkiem dla człowieka i sprawiedliwością tu,na ziemi.
********************************************************************…More
joshua23 13:03

@22Cecylia "Błogosławieni, którzy łakną i pragną sprawiedliwości, albowiem oni będą nasyceni.... Błogosławieni, którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi." Troska o życie wieczne nie może stać w sprzeczności z pokojem,pełnym szacunkiem dla człowieka i sprawiedliwością tu,na ziemi.
************************************************************************************************************************************
Przecież nawracanie jest wymogiem sprawiedliwości i miłosierdzia Bożego i nie stoi w sprzeczności z pokojem, pełnym szacunku dla człowieka i sprawiedliwością, tu na ziemi. A jeżeli zdarzały się, lub zdarzają wynaturzenia, to nie można ich traktować jak regułę.
joshua23
@ZBM Człowiek ma obowiązek zabiegać o pokój w świecie,w którym żyje.Mam nadzieję,że znasz definicję pokoju - podpowiem,że nie o pomieszczenie w domu chodzi.
ZBM
joshua23 "Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam. Nie tak jak daje świat, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze ani się lęka!" (J 14,27) Czy jeszcze nie rozumiesz o jaki pokój winni zabiegać prawdziwi uczniowie Chrystusa?
joshua23
@22Cecylia "Błogosławieni, którzy łakną i pragną sprawiedliwości, albowiem oni będą nasyceni.... Błogosławieni, którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi." Troska o życie wieczne nie może stać w sprzeczności z pokojem,pełnym szacunkiem dla człowieka i sprawiedliwością tu,na ziemi.
22Cecylia
joshua23 12:01

@ZBM To już jakaś obsesja na punkcie nawracania wszystkich i wszystkiego wokół. Tak trudno jest ogarnąć otumanionym przez trydenckie kadzidła rozumem,że ponad nawracaniem ważniejszy jest pokój pomiędzy narodami i religiami ? Że ważniejsze jest wzajemne poszanowanie godności człowieka bez względu na jego przekonania religijne i światopoglądowe ? A niektórzy to tylko wszystkich …More
joshua23 12:01

@ZBM To już jakaś obsesja na punkcie nawracania wszystkich i wszystkiego wokół. Tak trudno jest ogarnąć otumanionym przez trydenckie kadzidła rozumem,że ponad nawracaniem ważniejszy jest pokój pomiędzy narodami i religiami ? Że ważniejsze jest wzajemne poszanowanie godności człowieka bez względu na jego przekonania religijne i światopoglądowe ? A niektórzy to tylko wszystkich by nawracali samymi będąc odwróconymi o 180 stopni.
******************************************************************************************************************
Tak może napisać tylko ktoś, dla którego nic poza tym światem, egzytrencją na ziemi nic nie istnieje.
joshua23
@ZBM To już jakaś obsesja na punkcie nawracania wszystkich i wszystkiego wokół. Tak trudno jest ogarnąć otumanionym przez trydenckie kadzidła rozumem,że ponad nawracaniem ważniejszy jest pokój pomiędzy narodami i religiami ? Że ważniejsze jest wzajemne poszanowanie godności człowieka bez względu na jego przekonania religijne i światopoglądowe ? A niektórzy to tylko wszystkich by nawracali …More
@ZBM To już jakaś obsesja na punkcie nawracania wszystkich i wszystkiego wokół. Tak trudno jest ogarnąć otumanionym przez trydenckie kadzidła rozumem,że ponad nawracaniem ważniejszy jest pokój pomiędzy narodami i religiami ? Że ważniejsze jest wzajemne poszanowanie godności człowieka bez względu na jego przekonania religijne i światopoglądowe ? A niektórzy to tylko wszystkich by nawracali samymi będąc odwróconymi o 180 stopni.
ZBM
"Franciszek wskazywał w nim (w przesłaniu do buddystów z ub.r. - przyp.) na potrzebę przezwyciężania narastających w świecie podziałów i izolacji w imię budowania społeczeństwa bardziej sprawiedliwego, zjednoczonego i pokojowego". Rodzą się poważne wątpliwości.

Narastanie jakich podziałów i izolacji w świecie chce przezwyciężyć Franciszek? Czy buddyści są izolowani i nie mają internetu? O ile …More
"Franciszek wskazywał w nim (w przesłaniu do buddystów z ub.r. - przyp.) na potrzebę przezwyciężania narastających w świecie podziałów i izolacji w imię budowania społeczeństwa bardziej sprawiedliwego, zjednoczonego i pokojowego". Rodzą się poważne wątpliwości.

Narastanie jakich podziałów i izolacji w świecie chce przezwyciężyć Franciszek? Czy buddyści są izolowani i nie mają internetu? O ile mi wiadomo Franciszek nawet nie próbował rozdawać buddystom Pisma Świętego ani nie wysyłał do buddystów misjonarzy katolickich? W jakim więc celu Franciszek chce z buddystami budować społeczeństwo bardziej sprawiedliwe, zjednoczone i pokojowe? Bez Chrystusa w celu zbawienia dusz? Przecież nie jest to możliwe. Więc tak naprawdę jakie społeczeństwo chce zbudować Papież, bez misjonarzy katolickich, bez ewangelizacji, bez kościołów katolickich, ale za to wspólnie z antychrystami?
m.rekinek
enrque111 Cze 23, 2015, 9:38 po południu

Znowu herezja ekumenizmu, rozwija relatywizm i synkretyzm religijny, odwodząc od Chrystusa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak zauważył Harvey Siegel "relatywizm sam siebie neguje, bo obrona tej doktryny wymaga rezygnacji z niej". Oparcie się na argumentach relatywistycznych wykluc…More
enrque111 Cze 23, 2015, 9:38 po południu

Znowu herezja ekumenizmu, rozwija relatywizm i synkretyzm religijny, odwodząc od Chrystusa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak zauważył Harvey Siegel "relatywizm sam siebie neguje, bo obrona tej doktryny wymaga rezygnacji z niej". Oparcie się na argumentach relatywistycznych wyklucza możliwość przeprowadzenia logicznego dowodu bo każdy sąd jest względny, z kolei zastosowanie argumentów nierelatywistycznych przeczy sensowi relatywizmu.
m.rekinek
Focolari (z wł. focolare - ognisko) - ruch religijny założony w 1943 roku w Trydencie przez Chiarę Lubich. Jest to ruch katolicki. Nazwa oficjalna Ruchu Focolare to "Dzieło Maryi".
Chiara Lubich : "Po moim przemówieniu w Londynie obecni tam ludzie, którzy byli wyznawcami różnych religii, wydawali mi się zjednoczeni. Pytałam sama siebie: jak to się stało? Być może było tak dlatego, że niemal …More
Focolari (z wł. focolare - ognisko) - ruch religijny założony w 1943 roku w Trydencie przez Chiarę Lubich. Jest to ruch katolicki. Nazwa oficjalna Ruchu Focolare to "Dzieło Maryi".
Chiara Lubich : "Po moim przemówieniu w Londynie obecni tam ludzie, którzy byli wyznawcami różnych religii, wydawali mi się zjednoczeni. Pytałam sama siebie: jak to się stało? Być może było tak dlatego, że niemal wszyscy wierzyli w Boga i w tym momencie obejmował On nas wszystkich? Kiedy wyjechałam, jednymi z pierwszych, których spotkałam, byli wyznawcy innych religii. Pewien mnich tybetański powiedział mi, że zamierza natychmiast napisać do dalajlamy, żeby ten skontaktował się ze mną. Czterech żydów wyraziło swą radość, mówiąc mi, że fundament - Stary Testament - jest pniem, z którego wyrosło chrześcijaństwo. Najwyraźniej chcieli mi przez to powiedzieć, że nasz ruch wyrasta z tego samego drzewa. Potem spotkałam hinduistów, sikhów i innych".
"Nawet jeśli należymy do różnych religii, stajemy się jednym. Być może było tak dlatego, że niemal wszyscy wierzyli w Boga i w tym momencie obejmował On nas wszystkich?". Zdumieni katolicy zapytają w tym miejscu: jak to możliwe, by chrześcijanie, tybetańscy buddyści, żydzi, hinduiści i sikhowie, zjednoczeni w tej sali, wszyscy wierzyli w Boga? W jakiego Boga? To niemożliwe, by chodziło o Trójjedynego Boga, w którego wierzą chrześcijanie.
Jak widać z przytoczonych wcześniej cytatów, po doświadczeniach z Londynu ruch Focolari poszerzał coraz bardziej "ciasne granice" różnych wyznań, włączając w to chrześcijaństwo. Pod wrażeniem faktu, że po jej przemówieniu buddyści, żydzi i sikhowie przychodzili z nią porozmawiać, Klara Lubich uczyniła z idei jedności główny filar swego dzieła.
Powstaje więc pytanie: jak osiągnąć ową jedność, pojmowaną jako jedność globalną? Jedność ta, odpowiada Lubich, realizuje się w pewnym stopniu, kiedy stajemy się jednym z naszymi braćmi. "Być jednym", "czynić się jednością" - to kluczowe slogany ruchu Focolari. Chodzi o to, by słuchać innych, okazywać zainteresowanie ich problemami, zgadzać się z nimi, utwierdzać ich w ich przekonaniach, nawiązywać z nimi bliższe relacje.
"Jezus jest pośród nas - wyjaśnia dalej - kiedy praktykujemy wzajemną miłość, o którą nas On prosił; to ta miłość buduje jedność. Jezus jest więc nadzwyczajną pomocą (sic!) dla prawdziwie żywotnego ekumenizmu".

Wołanie Pana Jezusa podczas agonii interpretowane jest przez Klarę Lubich jako wołanie udręki z powodu istniejących podziałów, a więc jako pilne wezwanie do pojednania: "Dzięki Niemu, dzięki Jego wołaniu, możemy zaangażować się - pomimo wszystkich ran, wszystkich podziałów i rozłamów - w odbudowę jedności Kościoła. Dzięki Niemu zaznajomiliśmy się z licznymi Kościołami i wyznaniami, nauczyliśmy się pojmować ich odrębności i szanować je; czujemy się jak bracia i siostry, zjednoczeni przez chrzest i wzajemną miłość". (?!!! )
Quas Primas
Jak czytam takie herezje, to krew podchodzi mi do gardła.
Kiedyś - po cichu...., teraz już jawnie niszczą Kościół katolicki.!
Boże - jaką Ty masz cierpliwość!!!
Anty_modernista likes this.
Anty_modernista
przemieniać ignorancję w rozumienie, obcość w przyjaźń, wrogość w gościnność, a przeciwstawność w zbieżność.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W istocie rzeczy jest to przemiana Kościoła Katolickiego w religię synkretyczną nowego porządku świata
, religię kompromisu i zdrady