aron
17602

Kard. Karl Lehmann: Lefebryści to niejednolita grupa osób sfrustrowanych

Ponowna ekskomunika Bractwa św. Piusa X?

Kard. Karl Lehmann zaznaczył, że jeśli „Bractwo św. Piusa X nadal będzie się zachowywało nierozsądnie i prowadziło grę z papieżem i kurią, powinno się rzeczywiście powiedzieć, że nie należą oni do naszej wspólnoty”.


Zastrzegł jednak, że sam nie chciałby, aby doszło do takiej sytuacji.

Jest czymś osobliwym, że wprawdzie w obecnych czasach nie ma nic bardziej mrocznego i zacofanego jak ekskomunika to jednak, jeśli określeni ludzie, jak Bractwo św. Piusa X nie pasują do schematu, to rzeczywiście pojawia się wołanie o ekskomunikę - powiedział kardynał w wywiadzie dla niemieckiego dziennika „Frankfurter Rundschau”.

Równocześnie biskup Moguncji wyraził zrozumienie dla papieża, który kieruje do Bractwa prośbę o pojednanie. Jego zdaniem jest to zgodne z jego obowiązkiem jako najwyższego pasterza. Z drugiej strony, zaznaczył kard. Lehmann, Bractwo nie powinno powtarzać swoich prowokacyjnych słów i czynów.

Zdaniem niemieckiego purpurata Bractwo św. Piusa X jest nadzwyczaj niejednolitą grupą osób rozczarowanych i sfrustrowanych. „Niektórzy nie mogą sobie poradzić z nowoczesnością, inni z francuską rewolucją, jeszcze inni użalają się nad wolnością religijną, a jeszcze inni nie zgadzają z reformą liturgiczną z lat 60.” – ocenił kard. Lehmann i uznał za możliwe, że Kościół pozyska niektórych członków Bractwa. Zaznaczył, że są wśród nich także „niepoprawni”, co pokazuje przykład negacjonisty Holokaustu bp Richarda Williamsona.

Kard. Lehmann zwrócił uwagę, że spór o Bractwo św. Piusa X zaszkodził Kościołowi katolickiemu w Niemczech, co pokazuje również liczba osób występujących z Kościoła.
Amid
Takiej IGNORANCJI i MAJACZENIA jeszcze w sieci nie spotkalam jak wpisy "arona" .
No cóż, całe to majaczenie autora tych majaków o nicku "aron" ja spuentuję przysłowiem: "Lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć" - a jak to rozumieć? - ano tak, że zawsze najlepiej wiązać się z ludźmi mądrymi, a w towarzystwie głupich nawet korzyść może się okazać pozorna - tak jak to widać po tych wszystkich …Więcej
Takiej IGNORANCJI i MAJACZENIA jeszcze w sieci nie spotkalam jak wpisy "arona" .
No cóż, całe to majaczenie autora tych majaków o nicku "aron" ja spuentuję przysłowiem: "Lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć" - a jak to rozumieć? - ano tak, że zawsze najlepiej wiązać się z ludźmi mądrymi, a w towarzystwie głupich nawet korzyść może się okazać pozorna - tak jak to widać po tych wszystkich "arona" wpisach.
wojciechowskikrzysztof
Bractwo św Piusa X 19:39
wojciechowskikrzysztof
Twierdzenia że Aron i Parvus prześladują Bractwo jest nie prawdziwe
---------------------------------------------------
tym wpisem potwierdziłeś moje obawy co do tego że nauki KIKOlusa gitarusa hiszpanusa szkodzą w percepcji wzrokowej ,słuchowej i podprogowej
-------------------------------------------------------------------------------------------…Więcej
Bractwo św Piusa X 19:39

wojciechowskikrzysztof
Twierdzenia że Aron i Parvus prześladują Bractwo jest nie prawdziwe
---------------------------------------------------
tym wpisem potwierdziłeś moje obawy co do tego że nauki KIKOlusa gitarusa hiszpanusa szkodzą w percepcji wzrokowej ,słuchowej i podprogowej
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeżeli twierdzisz że wklejane przez "Parvusa" a tak naprawdę przez W obronie Tradycji Kościoła cytaty Katechizmu Kościoła Katolickiego i inne z Dokumentów tegoż Kościoła są kłamstwami to Ci współczuje. A co do Kiko to On tylko jest tym który powołany założył pierwszą wspólnotę i to w Hiszpanii, a ja jestem w Polsce, w Toruniu, parafia św. Józefa, wiernym Kościoła Katolickiego.
A to że za każdym razem próbujecie mnie obrazić oskarżeniami w stylu Kiko to, Kiko tamto świadczą o tym że zielonego pojęcia nie macie co to Kościół Katolicki (znacie Go z internetu), co to Droga Neokatechumenalna, nie znacie tego co Kościół naucza. Bazujecie na "mądrościach" niedouczonych księży z Bractwa i na fragmentarycznych przepisach tych aktualnych i tych nie aktualnych. Jednym słowem "ignoranci". (zauważ że mogłem użyci obraźliwych słów ale nie jestem jednym z Was, więc starałem się nie obrażać).
ps. Aron nie tworzy zmanipulowanych artykułów tak jak nie jeden z Was, ale wkleja konkretne, rzeczywiste artykuły i materiały, które można zweryfikować w źródłach (w internecie można znaleźć), więc jeżeli macie uwagi do tez tych artykułów to nie oskarżajcie Arona ale próbujcie dyskutować z teza artykułu.
aron
Rafał_Ovile 16:36
@aron: Frustracja polegająca na zaburzeniach
-------
Dobrze że młotkowy rafaflek z onym drugim przybłędą, psiamkiem zaczęli studiować dzieła Arona.
Ale może lepiej wpierw skoncentrować się na ukończeniu podstawówki? 🤨Więcej
Rafał_Ovile 16:36
@aron: Frustracja polegająca na zaburzeniach

-------
Dobrze że młotkowy rafaflek z onym drugim przybłędą, psiamkiem zaczęli studiować dzieła Arona.
Ale może lepiej wpierw skoncentrować się na ukończeniu podstawówki? 🤨
aron
Bractwo św Piusa X 19:39
tym wpisem potwierdziłeś moje obawy co do tego że nauki KIKOlusa gitarusa hiszpanusa szkodzą w percepcji wzrokowej ,słuchowej i podprogowej
---------
gitarusa hispanusa a także, powiedzmy to sobie szczerze, Premislawiusa Dradicjonalicjusa! 🤨Więcej
Bractwo św Piusa X 19:39

tym wpisem potwierdziłeś moje obawy co do tego że nauki KIKOlusa gitarusa hiszpanusa szkodzą w percepcji wzrokowej ,słuchowej i podprogowej
---------
gitarusa hispanusa a także, powiedzmy to sobie szczerze, Premislawiusa Dradicjonalicjusa! 🤨
Rafał_Ovile
Drodzy, nie dolewajmy oliwy do ognia i bierzmy się do roboty w obronie naszego Kościoła katolickiego. Na przykład poprzez protesty tutaj: Konwencja o przemocy wobec kobiet ✍️ 🙏
Bractwo św Piusa X
a piszczek piszczy ..........Dlaczego po raz kolejny mnie obrażasz?...........boraczku malutki ,obrazili cie znowu o jo jo joj
Bractwo św Piusa X
warto wyróżnić ten fragment komentarza 👍
===========================================
Rafał_Ovile
Po analizie materiału dowodowego i działalności nicków, arona i parvusa, zgadzam się z Tobą w 100% że nie prześladują Bractwa ponieważ statystyczny wynik procentowy materiałów zamieszczanych przeciw katolickiemu Bractwu Piusa X można tłumaczyć jako brak wypełnienia znamion czynu zabronionego
ze …Więcej
warto wyróżnić ten fragment komentarza 👍
===========================================
Rafał_Ovile
Po analizie materiału dowodowego i działalności nicków, arona i parvusa, zgadzam się z Tobą w 100% że nie prześladują Bractwa ponieważ statystyczny wynik procentowy materiałów zamieszczanych przeciw katolickiemu Bractwu Piusa X można tłumaczyć jako brak wypełnienia znamion czynu zabronionego
ze względu na niepoczytalność rzeczywistości (deficyt rozumienia)- zaburzenia osobowości.
Rafał_Ovile
Bractwo św. Oiusa X "Kard. Karl Lehmann nie wierzy w Kościół"
Drodzy w Chrsytusie Panu Naszym, jeśłi wszyscy nie zaczniemy poznawać nauki głoszonej przez katolickich Biskupów i księży, którzy głoszą naukę zgodnie i integralnie z Objawieniem, Tradycją Św. i Magisterium to wewnątrz Kościoła zamiesznie(np. Synod) jeszcze bardziej będzie się pogłębiać i utrudnimy sobie poznawanie Prawdy.
Św. Paweł …Więcej
Bractwo św. Oiusa X "Kard. Karl Lehmann nie wierzy w Kościół"

Drodzy w Chrsytusie Panu Naszym, jeśłi wszyscy nie zaczniemy poznawać nauki głoszonej przez katolickich Biskupów i księży, którzy głoszą naukę zgodnie i integralnie z Objawieniem, Tradycją Św. i Magisterium to wewnątrz Kościoła zamiesznie(np. Synod) jeszcze bardziej będzie się pogłębiać i utrudnimy sobie poznawanie Prawdy.

Św. Paweł mówi do nas:

1 GA, 9
9 Już to przedtem powiedzieliśmy, a teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którą [od nas] otrzymaliście - niech będzie przeklęty!

SURSUM CORDA wszystkim!
👍 🙏
Bractwo św Piusa X
wojciechowskikrzysztof
Twierdzenia że Aron i Parvus prześladują Bractwo jest nie prawdziwe
---------------------------------------------------
tym wpisem potwierdziłeś moje obawy co do tego że nauki KIKOlusa gitarusa hiszpanusa szkodzą w percepcji wzrokowej ,słuchowej i podprogowej
Rafał_Ovile
wojciechowskikrzysztof Zgadzam się z Tobą w 100%, że to nie był wybuch miłości w kluczu rozumienia filozofii protestanckiej. Miłość katolicka objawia się również w uczynkach miłosierdzia co do duszy polegających na głoszeniu prawdy, które Bractwo przekazuje i na napominaniu, które to uczynki są całkowicie zabronione aby dusze wiernych tkwiły w błędach i nie potrafiły rozeznawać prawdy w …Więcej
wojciechowskikrzysztof Zgadzam się z Tobą w 100%, że to nie był wybuch miłości w kluczu rozumienia filozofii protestanckiej. Miłość katolicka objawia się również w uczynkach miłosierdzia co do duszy polegających na głoszeniu prawdy, które Bractwo przekazuje i na napominaniu, które to uczynki są całkowicie zabronione aby dusze wiernych tkwiły w błędach i nie potrafiły rozeznawać prawdy w rzeczywistości.

Proszę o podanie konkretnych manipulacji i ataków Bractwa zamiast ogólnikowych stwierdzeń wynikających z uprzedzenia. Oczywiśćie rozumiemy, iż osoby w całym Kościele są grzesznikami.

Po analizie materiału dowodowego i działalności nicków, arona i parvusa, zgadzam się z Tobą w 100% że nie prześladują Bractwa ponieważ statystyczny wynik procentowy materiałów zamieszczanych przeciw katolickiemu Bractwu Piusa X można tłumaczyć jako brak wypełnienia znamion czynu zabronionego
ze względu na niepoczytalność rzeczywistości (deficyt rozumienia)- zaburzenia osobowości.

"...wyzwiska i nienawiść członków Bractwa" - Proszę o podanie konkretnych cytatów i wtedy się odniosę.
wojciechowskikrzysztof
Rafał_Ovile i co to ma znaczyć ten Twój wybuch "miłości" pod artykułem, nie zmanipulowanym (tak jak często robione jest przez członków Bractwa), nie atakującym Bractwa ( co jest odwrotną sytuacją niż co robi Bractwo atakując Kościół Katolicki i papieża). Twierdzenia że Aron i Parvus prześladują Bractwo jest nie prawdziwe, prostowanie kłamstw, manipulacji i zlepku półprawd z nieprawdą nazywasz …Więcej
Rafał_Ovile i co to ma znaczyć ten Twój wybuch "miłości" pod artykułem, nie zmanipulowanym (tak jak często robione jest przez członków Bractwa), nie atakującym Bractwa ( co jest odwrotną sytuacją niż co robi Bractwo atakując Kościół Katolicki i papieża). Twierdzenia że Aron i Parvus prześladują Bractwo jest nie prawdziwe, prostowanie kłamstw, manipulacji i zlepku półprawd z nieprawdą nazywasz prześladowaniem a jest to obrona Kościoła Katolickiego, papieża. Obrona z narażeniem na ataki, wyzwiska i nienawiść członków Bractwa wynika ze szlachetnych pobudek obrony tego w co się wierzy.
biniobill
Jest czymś osobliwym, że wprawdzie w obecnych czasach nie ma nic bardziej mrocznego i zacofanego jak ekskomunika
---------------------------------------------------------

Musi być sposób na poinformowanie wiernych od czego mają się trzymać z daleka, więc ekskomunika pełnić powinna rolę znaku ostrzegawczego: "Nie wchodź bo ci się stanie krzywda!".
Przecież nie da się grzecznie uprosić kogoś kto …Więcej
Jest czymś osobliwym, że wprawdzie w obecnych czasach nie ma nic bardziej mrocznego i zacofanego jak ekskomunika
---------------------------------------------------------

Musi być sposób na poinformowanie wiernych od czego mają się trzymać z daleka, więc ekskomunika pełnić powinna rolę znaku ostrzegawczego: "Nie wchodź bo ci się stanie krzywda!".
Przecież nie da się grzecznie uprosić kogoś kto notorycznie przechodzi przez tory w miejscu niedozwolonym - trzeba postawić szlaban by go nie przeskoczył.
Ekskomunika to nie kara, to ostrzeżenie z funkcją wychowawczą.
Rafał_Ovile
@aron: Frustracja polegająca na zaburzeniach charakteryzujących się aroganckim i kłamliwym stylem funkcjonowania interpersonalnego, poważnymi deficytami rozumienia, przeżywania i ekspresji emocji oraz impulsywnością zachowania odzwierciedlona w osobach części hierarchii modernistycznej, (na glori.tv arona i parvusa), którzy prześladują katolickie Bractwo Piusa X(co potwierdził katolicki …Więcej
@aron: Frustracja polegająca na zaburzeniach charakteryzujących się aroganckim i kłamliwym stylem funkcjonowania interpersonalnego, poważnymi deficytami rozumienia, przeżywania i ekspresji emocji oraz impulsywnością zachowania odzwierciedlona w osobach części hierarchii modernistycznej, (na glori.tv arona i parvusa), którzy prześladują katolickie Bractwo Piusa X(co potwierdził katolicki Kardynał Burke), wynika z odrzucenia Św. Tradycji - dezintegracji Depositum Fidei, nie dawania posłuchu katolickim duchownym i brakiem wiary w Kościół katolicki... Jak również z przeżywania paranoicznego lęku z obserwacji rzeczywistości, która pokazuje rosnącą dysproporcję owoców apostolskich na nie korzyść krytykujących Bractwo Piusa X.
aron
Franciszek - Część tradycjonalistycznych Kapłanów ma problemy psychologiczne i moralne.
Kardynał Lehman słusznie przewidział, że frustracja może sie łatwo przerodzić w problemy psychologiczne i moralne.
😲Więcej
Franciszek - Część tradycjonalistycznych Kapłanów ma problemy psychologiczne i moralne.

Kardynał Lehman słusznie przewidział, że frustracja może sie łatwo przerodzić w problemy psychologiczne i moralne.
😲
aron
Jest czymś osobliwym, że wprawdzie w obecnych czasach nie ma nic bardziej mrocznego i zacofanego jak ekskomunika to jednak, jeśli określeni ludzie, jak Bractwo św. Piusa X nie pasują do schematu, to rzeczywiście pojawia się wołanie o ekskomunikę - powiedział kardynał w wywiadzie dla niemieckiego dziennika „Frankfurter Rundschau”.
2 więcej komentarzy od aron
aron
Królowanie Chrystusa na wieki 06:34
......samo ostatnie stwierdzenie
------------
"(Sfrustrowani) Heretycy, podobnie jak ich ojciec - szatan, przybierają na siebie pozory aniołów i tak pięknie umieją przemawiać, że się zdaje, iż prawdę mówią." ( św. Atanazy Wielki)
🤨
Obchody 20-lecia kaplanstwa kobietWięcej
Królowanie Chrystusa na wieki 06:34

......samo ostatnie stwierdzenie
------------
"(Sfrustrowani) Heretycy, podobnie jak ich ojciec - szatan, przybierają na siebie pozory aniołów i tak pięknie umieją przemawiać, że się zdaje, iż prawdę mówią." ( św. Atanazy Wielki)
🤨
Obchody 20-lecia kaplanstwa kobiet
aron
Kard. Karl Lehmann zaznaczył, że jeśli „Bractwo św. Piusa X nadal będzie się zachowywało nierozsądnie i prowadziło grę z papieżem i kurią, powinno się rzeczywiście powiedzieć, że nie należą oni do naszej wspólnoty”.