Irbis
341,9 tis.

Přijímání na ruku - Proč bychom tak neměli přijímat..

Přijímání na ruku Proč bychom tak neměli přijímat... Převzato a přeloženo z Catholic Apologetics. Praxe přijímání na ruku začala jako zneužití v Holandsku, kde nebylo uposlechnuto povinných …Více
Přijímání na ruku
Proč bychom tak neměli přijímat...

Převzato a přeloženo z Catholic Apologetics.
Praxe přijímání na ruku začala jako zneužití v Holandsku, kde nebylo uposlechnuto povinných liturgických norem. Když nenastalo disciplinární opatření, praxe se rozšířila do Německa, Belgie a Francie. Svatý stolec proto v květnu 1969 povolil pastorační výjimku pro oblasti, kde se tato praxe již rozvinula. Tento souhlas znamenal pouze to, že lidé měli volbu. Nikdo, kdo skutečně pochopil, co se mu dává, by nepřišel s návrhem dotýkat se toho, co andělé v nebi uctívají a adorují. Ani andělům v nebi není dán tento velký Dar – Tělo Krev, Duše a Božství Krista. Ve své lásce k nám pro nás Bůh vyhradil Své svaté Tělo a Krev, aby mohl žít v nás, abychom Jím mohli být přetvořeni. Stejná výjimka, jaká byla zmíněna výše, byla následně udělena Spojeným státům v červnu 1977. Jak můžeme vidět, přijímání na ruku bylo založeno na neposlušnosti ke Svatému stolci a pokračovalo za podpory podvodného jednání.
Více
hvezdaXY
Jo pane Bergoglio bez Božího požehnání marné lidské namáhání, sebeatraktivnější!
Pápež dodal, aby pamätali, že evanjelizácia musí byť „atraktívna”Více
Jo pane Bergoglio bez Božího požehnání marné lidské namáhání, sebeatraktivnější!

Pápež dodal, aby pamätali, že evanjelizácia musí byť „atraktívna”
hvezdaXY
To víš, že se vysmívat Bůh nedá.
Jedna známá prožila dětství v Holandsku v dospělosti přišla do Čech.
Všichni v Holandsku chodili k přijímání, ale ke zpovědi nikdo stejně jako ona.
pařez
mike084 5.12.2013 13:23:09
"o hereze nerozhoduje laik..."
Posoudit, zda určitý názor je nebo není v souladu s naukou Církve by měl dokázat každý věřící - od toho máme rozum, vyznání víry, katechismy a výroky učitelského úřadu. Proto se máme také vzdělávat, abychom věděli, v co věříme. A pak také víme, v co nevěříme.
"...ale ktory papez vam potom bude plne vyhovovat"
Každý člověk je …Více
mike084 5.12.2013 13:23:09
"o hereze nerozhoduje laik..."
Posoudit, zda určitý názor je nebo není v souladu s naukou Církve by měl dokázat každý věřící - od toho máme rozum, vyznání víry, katechismy a výroky učitelského úřadu. Proto se máme také vzdělávat, abychom věděli, v co věříme. A pak také víme, v co nevěříme.

"...ale ktory papez vam potom bude plne vyhovovat"
Každý člověk je chybující - i papež, proto "plně vyhovovat" nemůže žádný - nelze jej následovat v jeho chybách.
pařez
S tebou je Toresi opravdu veselo:
tores 5.12.2013 08:04:06
"Konečně jsi jasně napsal, pařezi, že jsi protestant namířený proti katolické Církvi..."
Vtip je v tom, že věta:"Evangelium radosti mám dává ucelený pohled na Františkovu reformu Církve. Po jejím studiu snad pochopíme i jiné jeho slova a gesta." je opravdu hluboce pravdivá - tento dokument umožňuje pochopit, jak to pp.František s …Více
S tebou je Toresi opravdu veselo:
tores 5.12.2013 08:04:06
"Konečně jsi jasně napsal, pařezi, že jsi protestant namířený proti katolické Církvi..."

Vtip je v tom, že věta:"Evangelium radosti mám dává ucelený pohled na Františkovu reformu Církve. Po jejím studiu snad pochopíme i jiné jeho slova a gesta." je opravdu hluboce pravdivá - tento dokument umožňuje pochopit, jak to pp.František s tou "reformou Církve" opravdu myslí - a že má ambice provést v Církvi "perestrojku" bylo jasné od okamžiku jeho zvolení (viz. "karneval skončil", dobrý večer, zelený čtvrtek v kriminále a další...)

Uvedu příklad - v odkazovaném článku
www.krasaliturgie.cz/clanky/biskup-a-schnei…
je uvedeno:
"...Nikdo nemůže provádět evangelizaci, kdo napřed neadoruje, kdo se neklaní eucharistickému Kristu..."
Je to logické - víru (jakožto osobní vztah ke Kristu, nikoli jako ideologickou nauku) může předat jen ten, kdo tento osobní vztah ke Kristu žije.

Co píše pp.František ve své exhortaci? Především tuto nutnou podmínku evangelizace vůbec nezmiňuje. Co je naopak zdůrazňováno, je potřebnost vytváření společenství - s druhými lidmi.
"91. Důležitou výzvou je ukázat, že řešení nespočívá nikdy v útěku před osobním a angažovaným vztahem k Bohu, který nás současně angažuje ve vztahu k druhým. Toto se dnes děje, když si věřící počínají tak, aby se ukryli a zmizeli druhým z očí, když nenápadně utíkají z jednoho místa na druhé nebo z jednoho úkolu ke druhému, aniž by vytvářeli hluboké a stabilní vztahy: „Imaginatio locorum et mutatio multos fefellit.“[68] Je to falešný lék, který způsobuje chorobu srdce a někdy i těla. Je nezbytné dopomáhat k poznání, že jedinou cestou je naučit se setkávat s druhými ve správném postoji, vážit si jich a přijímat je jako druhy na cestě, bez vnitřního odporu. A ještě lépe, naučit se objevovat Ježíše ve tváři druhých, v jejich hlase, v jejich požadavcích. A učit se také trpět v objetí s ukřižovaným Ježíšem, když snášíme nespravedlivé útočení nebo nevděčnost a nikdy neochabovat ve volbě bratrství.[69]

92. Tam je pravé uzdravení, poněvadž způsob vztahování se k druhým, který nám skutečně přináší uzdravení namísto nemoci, je mystické, kontemplativní bratrství, které umí vidět posvátnou velikost bližního, dovede objevovat Boha v každé lidské bytosti, umí snášet nesnáze společného života přilnutím k lásce Boží, dovede otevřít srdce božské lásce a hledat štěstí druhých jako je hledá jejich dobrý Otec. Právě v této době a také tam, kde je „malé stádce“ (Lk 12,32), jsou Pánovi učedníci povoláni žít společenství, které bude solí země a světlem světa (srov. Mt 5,13-16). Jsou povoláni vydávat stále novým způsobem svědectví evangelizující příslušnosti.[70] Nenechme si ukrást společenství!"


Kdo bude chtít, bude vnímat papežova slova jako velice povzbudivá a inspirující - musí je ale vnímat spíš "jako hudbu", která zprostředkovává určitý emoční náboj, než jako slova, která nesou konkrétní obsahový význam. Protože pokud si začneme klást otázky co je to "mystické, kontemplativní bratrství", v čem spočívá "posvátná velikost bližního" a jak je myšleno "objevování Boha v každé lidské bytosti" zjistíme, že tyto obsahy nemají oporu v biblické a Církevní tradici. Zdá se, jakoby pp.F. splývaly pojmy "Bůh" a "bližní" do jednoho - a v tomto pojetí je skutečně "zbytečné" klanět se eucharistickému Kristu (proto asi nepokleká), když skutečně "živého boha" mám před sebou ve svém bližním.
(pozn. pro Torese a Hvězdu XY - poslední věta není vyjádření mé osobní víry, ale mého osobního názoru na víru pp.F.)

Takže doufám že je nyní srozumitelné, jak bylo myšleno, že se podepíšu pod větu:

"Evangelium radosti mám dává ucelený pohled na Františkovu reformu Církve. Po jejím studiu snad pochopíme i jiné jeho slova a gesta."
superiel
Je rozdíl mezi hříšným papežem a heretikem, co se prohlašuje za římského biskupa, neboť jak známo, heretik papežem býti nemůže, ČLOVĚK ROZUMNÝ TO POCHOPÍ 🤗
www.lumendelumine.cz/index.php
superiel
Když výborný řidič bude pod vlivem, tak s ním nepojedu, dokud nevyztřizlíví 🤐
Máme poslouchat Boha a ne lidi pod vlivem satana 🤗
Ještě jeden komentář od superiel
superiel
mike084 4.12.2013 16:17:57
aj keby bol papezom sam satan sme povinny posluchat ho vo veciach zavaznych
to som nepovedal ja
...........................................................
Kdo prosím řekl takovou hloupost? Když papež bude tolerovat hřích, tak ho mám následovat do pekla? 🤦Více
mike084 4.12.2013 16:17:57
aj keby bol papezom sam satan sme povinny posluchat ho vo veciach zavaznych

to som nepovedal ja
...........................................................
Kdo prosím řekl takovou hloupost? Když papež bude tolerovat hřích, tak ho mám následovat do pekla? 🤦
tores
To je tvoje nepodložená konstrukce, Zino. Nevím, proč bych měl všecko každému věšet na nos. Žasnu, jak bereš internet vážně a jak na něm visíš. Určovat, jaký kdo je bez osobní znalosti - to je hodně odvážné. Ostatně - kdo mi vlastně zrušil účet rehek, aniž mne informoval o důvodu, je mi dodnes záhadou. Nejsem si vědom žádného porušení zásad. Pokud někomu nevoní katolicita, nemá psát "…Více
To je tvoje nepodložená konstrukce, Zino. Nevím, proč bych měl všecko každému věšet na nos. Žasnu, jak bereš internet vážně a jak na něm visíš. Určovat, jaký kdo je bez osobní znalosti - to je hodně odvážné. Ostatně - kdo mi vlastně zrušil účet rehek, aniž mne informoval o důvodu, je mi dodnes záhadou. Nejsem si vědom žádného porušení zásad. Pokud někomu nevoní katolicita, nemá psát "Více katolické je lepší."

hvezdaXY 5.12.2013 08:21:47
Když jsem ti to jako rehkovi psala, že je v plné jednotě s Monkem!Mirosem! Nevěřils.
hvezdaXY
🤐
Když jsem ti to jako rehkovi psala, že je v plné jednotě s Monkem!Mirosem! Nevěřils.
tores
Konečně jsi jasně napsal, pařezi, že jsi protestant namířený proti katolické Církvi. Katolická Církev nikdy neexperimentovala o své vůli. Ta věta, kterou se Samsonem podepisujete, je hodně nebezpečný experiment s dušemi. Snad pochopíte? To si piš, že pochopíte. Až vám z toho bude horko. Krásu liturgie nikdy nemůže pochopit ten, kdo není spojen s Boží Církví v Duchu Svatém, který celé věky …Více
Konečně jsi jasně napsal, pařezi, že jsi protestant namířený proti katolické Církvi. Katolická Církev nikdy neexperimentovala o své vůli. Ta věta, kterou se Samsonem podepisujete, je hodně nebezpečný experiment s dušemi. Snad pochopíte? To si piš, že pochopíte. Až vám z toho bude horko. Krásu liturgie nikdy nemůže pochopit ten, kdo není spojen s Boží Církví v Duchu Svatém, který celé věky posvátnou liturgii tvořil.
pařez
Samson1 4.12.2013 21:23:29
"...Evangelium radosti mám dává ucelený pohled na Františkovu reformu Církve. Po jejím studiu snad pochopíme i jiné jeho slova a gesta."
Tuto větu klidně podepíšu!!! 👏
Když totiž porovnám tuto vizi evangelizace s tím, na co dal odkaz
Irbis 4.12.2013 13:22:01
www.krasaliturgie.cz/clanky/biskup-a-schnei…
tak je to "nebe a dudy".Více
Samson1 4.12.2013 21:23:29
"...Evangelium radosti mám dává ucelený pohled na Františkovu reformu Církve. Po jejím studiu snad pochopíme i jiné jeho slova a gesta."

Tuto větu klidně podepíšu!!! 👏
Když totiž porovnám tuto vizi evangelizace s tím, na co dal odkaz
Irbis 4.12.2013 13:22:01
www.krasaliturgie.cz/clanky/biskup-a-schnei…
tak je to "nebe a dudy".
tores
Mike to s tím satanem přehnal - to je pravda. Ale ne o moc oproti tomu, co za hnus provádí KHS.
tores
Velmi cenný email plný osobní zaujatosti a podujatosti - "zdá se mi" apod. Mně se zase zdá, že na nás kašlou. Co jsi čekal? Snad ne pravdu, že je IIVK ignorován? Jaká předkoncilní liturgie? To je ale pitomost! Ale aspoň je na tom emailu dobře vidět, že z nějakého nedodržování koncilů si dnes nikdo vrásky nedělá.
Stejné právo a stejná úcta pro všechny rity - čl. 4
Posvátný sněm, věrný …Více
Velmi cenný email plný osobní zaujatosti a podujatosti - "zdá se mi" apod. Mně se zase zdá, že na nás kašlou. Co jsi čekal? Snad ne pravdu, že je IIVK ignorován? Jaká předkoncilní liturgie? To je ale pitomost! Ale aspoň je na tom emailu dobře vidět, že z nějakého nedodržování koncilů si dnes nikdo vrásky nedělá.

Stejné právo a stejná úcta pro všechny rity - čl. 4
Posvátný sněm, věrný tradici, prohlašuje, že Svatá Matka Církev přiznává všem právoplatně uznaným ritům stejné právo i stejnou úctu a že chce, aby byly v budoucnu zachovány a všemožně podporovány.

A kde má další platné církevní předpisy? Ti ale mají odvahu! Nechtěl bych být v jejich kůži před Bohem. Kolik ještě duší zavede KHS na zcestí?!???

🙏 🙏 🙏
Samson1
Tores odpověď kněze na můj dotaz v meilu.
Pokoj a dobro!
V hodnocení článku Dr. Malého souhlasím s Ondrou. Chápu tradicionalisty, že jsou novým papežem zklamáni, neboť nebude preferovat předkoncilní liturgii. Ale zdá se mi, že tito lidé hledají vše možné i nemožné proti Františkovi.
Ještě jednou: oficiální nauka papeže Františka je v jeho encyklikách a exhortacích, které nesou jeho podpis. …Více
Tores odpověď kněze na můj dotaz v meilu.
Pokoj a dobro!

V hodnocení článku Dr. Malého souhlasím s Ondrou. Chápu tradicionalisty, že jsou novým papežem zklamáni, neboť nebude preferovat předkoncilní liturgii. Ale zdá se mi, že tito lidé hledají vše možné i nemožné proti Františkovi.

Ještě jednou: oficiální nauka papeže Františka je v jeho encyklikách a exhortacích, které nesou jeho podpis.
Ostatní vyjádření, která nám předávají druhé osoby, nejsou oficiální. Třeba je brát s rezervou. Jejich autor tam mohl dát svou interpretaci papežových slov.

Některým gestům a slovům papeže nerozumím, ale to neznamená, že jsou špatná. Snažím se vše, v úctě k autoritě zástupce Krista na zemi, pochopit.

Navrhuje reformu Církve, tak ji zkusme.
Pokud by však v rámci této reformy bylo něco, co by odporovalo nauce ve věcech víry a mravů, samozřejmě bych se ozval.

Představené Církve třeba poslouchat. Pokud nám dávají příkazy, které nejsou z Ducha Svatého, oni za to nesou před Bohem zodpovědnost. Neposlechnout máme jen v případě, že nám přikazuji něco špatného, co je v rozporu s učením Církve.

Poslední věta se týká i kněží, kteří údajně zlehčují katolickou mravouku ohledně 6. přikázání. Zde je třeba neposlechnout a upozornit je na jejich omyl.

Evangelium radosti mám dává ucelený pohled na Františkovu reformu Církve. Po jejím
studiu snad pochopíme i jiné jeho slova a gesta.
Samson1
Kde je Satan, tam platí exorcismus, žádná poslušnost, ale boj. To nám říkali na vojně, že velitel má vždycky pravdu a to bylo za KSČ 😡
aobubo
blud..blud a blud
tores
Už je to tu, mike - letničáři v akci!
👍
aobubo
Taky mi to Mike příjde až moc přehnané, s něčím takovým já nemohu souhlasit i kdyby to řekl kdo ví jaký světec.
Samson1
Mike myslím, že je to trochu přehnané. Jednak, když je něco totálně nejasné, je lepší poslouchat Boha než lidi. Je zlořečený člověk, kdo svou naději neskládá v Boha, ale lidi, potom, Jidáš zradil, byl byl vyloučen a bylo psáno, jeho úřad ať dostane jiný. Jiná poslušnost než v Duchu svatém není. Myslím si Mike, že je to trochu překombinované.
aj keby bol papezom sam satan sme povinny …Více
Mike myslím, že je to trochu přehnané. Jednak, když je něco totálně nejasné, je lepší poslouchat Boha než lidi. Je zlořečený člověk, kdo svou naději neskládá v Boha, ale lidi, potom, Jidáš zradil, byl byl vyloučen a bylo psáno, jeho úřad ať dostane jiný. Jiná poslušnost než v Duchu svatém není. Myslím si Mike, že je to trochu překombinované.
aj keby bol papezom sam satan sme povinny posluchat ho vo veciach zavaznych

to som nepovedal ja
tores
Uvidíš, mike - zase to proberou někde v Eliášově spolču a to zas bude tajfun.
😇